Hoe echt gezond voedsel te vinden in de supermarkt

Hoe echt gezond voedsel te vinden in de supermarkt

Weet je echt wat gezond eten is?

We proberen allemaal vast te houden aan het kiezen van gezonde items bij het boodschappen doen of uit eten gaan, maar hoe goed kennen we ons voedsel echt? Ontdek hoe u meer te weten kunt komen over het lezen tussen de regels, waar u op moet letten in labels en hoe u gezond uit eten kunt gaan.

Wanneer u winkelt in uw plaatselijke supermarkt, wordt u heel gemakkelijk aangetrokken door kleurrijke gangpaden gevuld met chips en chocolaatjes. Het kan soms veel wilskracht vergen om een ​​paar lekkernijen niet te pakken … vooral als je op een lege maag boodschappen doet!

De logische keuze is dus om naar de gangpaden te gaan die ‘gezond’ voedsel verkopen. Maar hoe echt gezond is het voedsel dat u koopt? Het ziet er gezond uit, het klinkt gezond, maar je zult merken dat het ‘verborgen’ vetten, zouten en suikers bevat. Kortom, alles MAAR gezond!

Vetvrij? Suikervrij? Geen calorieën?

Zinnen als ‘vetvrij’ en suikervrij ‘klinken in theorie geweldig, maar een nadere inspectie kan nodig zijn. Een claim als ‘vetvrij’ betekent meestal dat om het item ‘vetvrij’ te laten zijn, er iets anders moet worden toegevoegd om het eetbaar te maken.

Controleer dus het label aan de achterkant om te zien wat er is toegevoegd om het gebrek aan vet te compenseren. Het product kan aanzienlijk veel suiker bevatten en dus zal het, zelfs als het product vetvrij is, waarschijnlijk boordevol calorieën zitten. Hetzelfde geldt voor producten met een laag aantal calorieën of helemaal geen suiker. Controleer nogmaals het etiket aan de achterkant, want het vetgehalte kan erg hoog zijn.

Controleer ook of de voedingsinformatie betrekking heeft op de portiegrootte of dat deze per 100 g is. Denk bij het koken van een maaltijd in portiegrootte om een ​​beter idee te krijgen van hoeveel vet en calorieën elke persoon echt zal consumeren.